Royal Bliss

B2B campagne

  • Campagneconcept
  • Design
  • Productie

Introductie

In de zomer van 2023 werden we gevraagd om een campagneconcept te ontwikkelen, waarmee we zo'n 15.000 horecaklanten succesvol konden laten overstappen van Finley, dat als merk zou verdwijnen, naar Royal Bliss. Tot die tijd stond Royal Bliss alleen bekend als een premium mixer, wat betekende dat met de vervanging van Finley ook de propositie en positionering richting ondernemers moesten worden aangescherpt.

In de zomer van 2023 werden we gevraagd om een campagneconcept te ontwikkelen, waarmee we zo'n 15.000 horecaklanten succesvol konden laten overstappen van Finley, dat als merk zou verdwijnen, naar Royal Bliss. Tot die tijd stond Royal Bliss alleen bekend als een premium mixer, wat betekende dat met de vervanging van Finley ook de propositie en positionering richting ondernemers moesten worden aangescherpt.

  • Campagneconcept
  • Design
  • Productie

Het concept

Wat-als we ons opstellen als het meest flexibele drankje?

In het najaar van 2023 zou field sales op pad gaan om de horeca kennis te laten maken met het vernieuwde merk, met als doel om begin 2024 Royal Bliss door het hele land op de kaart te zetten. Het vernieuwde en uitgebreide assortiment versterkte de veelzijdigheid van Royal Bliss. Maar om met een goed verhaal aan tafel te komen, was het zaak om eerst antwoord te geven op de belangrijkste vraag van elke ondernemer: "ok, en wat heb ík daar dan aan?".

Na een gezamenlijke kick-off, waarin we samen met de klant het vraagstuk doornamen en inzichten vergaarden, kwamen we erachter dat we Royal Bliss allesbehalve een mixer moesten noemen. Want terwijl een deel van de tonics in een cocktail of mocktail belandt, wordt het gros puur gedronken. Dat feit benadrukte de potentie van een alleskunner-propositie. Dankzij zes diverse smaken, met fruitige en botanische twists, kun je echt alle kanten op.

In plaats van verschillende merken te hanteren, kan de gemiddelde ondernemer dus goed uit de voeten met de multi-inzetbaarheid van Royal Bliss. Niet of-of, maar en-en. Het is een puur drankje, én een cocktail, én een mocktail. Naast een logistiek, ook een financieel voordeel. Kortom; Royal Bliss is goed voor je bezoeker, maar ook goed voor jouw zaak. 

Dit inzicht was de voedingsbodem voor een kitchen review; een kijkje in de keuken waarin we samen met de opdrachtgevers onze strategische suggesties en ruwe concepten doornamen. Deze spraken op hun beurt voorkeur uit voor één richting, die we uitwerkten tot een concreet campagnevoorstel en uiteindelijk tot campagnemiddelen. 

 

Royal Bliss brand & brand identity door The Coca-Cola Company.

Dit was de next step waar wij naar zochten voor zo'n grote B2B herlancering. Een 360 graden plan op deze manier tot leven brengen lukt niet veel agencies!

Wouter Huisman, Shopper Marketing Manager CCEP

De uitwerking

Eén flesje, drie serves

Na een definitief akkoord over het campagneconcept, ontwikkelden we de key visual en vervolgens alle benodigde middelen. Dit omvatte onder andere tijdschriftadvertenties, krat inlays, presentatiedecks, cocktailboeken en zelfs een stand op de Horecava.

Een essentieel onderdeel van de campagne was een activatie waarmee we de herintroductie van Royal Bliss wilden versterken en de betrokkenheid wilden vergroten. Na de make-over van Royal Bliss vonden we het wel zo passend dat horecazaken die een opfrisser nodig hadden, exact dat konden winnen. Daarom schreven we een wedstrijd uit onder horecaprofessionals om een nieuwe serve te bedenken. Finalisten streden live tegen elkaar op de Horecava. De winnaar ontving een interieur make-over, onder begeleiding van Rein Rambaldo, ter waarde van € 50.000.

Meer werk zien?

Hier zijn nog drie cases die interessant zijn om te ontdekken.

Terug naar Home

Deze website maakt gebruik van cookies voor het optimaliseren van de website en services. Kies optimaal voor de beste ervaring, of minimaal voor alleen de vereiste cookies.