Coca-Cola
Share a Coke
- 3D
- Motion design
- Campaign assets
Introductie
Wat je deelt, wordt meer
In een wereld vol scrollen, swipen en snelle emoji-reacties is het makkelijk om verbonden te lijken, maar moeilijker dan ooit om écht contact te maken. Vooral voor Gen Z, de generatie die digitaal is opgegroeid en 24/7 online is, wordt offline verbinding steeds waardevoller. Daarom bracht Coca-Cola deze zomer Share a Coke terug, om van delen weer een écht moment te maken. Niet als nostalgische throwback, maar als frisse herinnering aan wat het kan betekenen. Geen tag, geen DM, maar connectie. In het park. Op straat. Bij de bushalte. Met een blikje in je hand en een naam die jou alles zegt.

Het concept
Wat-als je vriendschap bij z'n naam noemt?
Wat als jouw naam (of die van je bestie, buurvrouw of voetbalkameraad) niet alleen op een label staat, maar door de stad rijdt, oplicht in een stadion of voorbijflitst op een scherm midden in de drukte? Dat zijn deelbare momenten.
Share a Coke 2025 maakte van personaliseerbare verpakkingen aanleidingen om samen met vrienden unieke content te creëren. En wij deden hetzelfde met de uitingen op straat. Zo leefde de campagne in de publieke ruimte: zichtbaar, voelbaar, gepersonaliseerd en (duh) deelbaar.
Van trams vol namen tot LED-schermen die voorbijgangers begroetten. Van giga-doeken tot abri’s die uitnodigden om te blijven proosten. Zo vertaalden we een iconisch concept naar echte ontmoetingen.



Share a Coke had wereldwijd al een sterke basis, maar dankzij Finally kwam het hier echt tot leven. Hun creatieve vertaling en vlekkeloze uitvoering zorgden ervoor dat de campagne zichtbaar en voelbaar was in het straatbeeld.
Jelle Krikke, Senior Marketing Manager Coca-Cola

De uitwerking
Alleen offline
klikt het echt
We vertaalden het internationale concept naar een reeks opvallende uitingen die de campagne een naam en een gezicht gaven in de fysieke wereld. Van design tot 3D, van motion tot productie: in elk formaat, op elk scherm, in elk bushokje. We zorgden ervoor dat Share a Coke niet alleen gezien werd, maar gevoeld. Niet alleen herkenbaar, maar onmisbaar.
Via tientallen DOOH-uitingen doken de namen op door het hele land. Rotterdam kreeg een billboard dat je niet kon missen: een megadoek met geïntegreerd LED-scherm waar namen levensgroot oplichtten. Even verderop veranderde het bushokje bij Centraal in een uitnodigende plek om samen een Coca-Cola te delen.
In Amsterdam werd de halte bij het Leidseplein een klein moment op zich; met een 3D-can en schermen vol namen die voorbijflitsten. Ondertussen reden in beide steden rode trams rond.
Groots was ook echt groots. LED-schermen in de Ziggo Dome, boarding bij Ajax, Feyenoord en PSV; Share a Coke was overal. Altijd precies de juiste naam, op precies het juiste moment.



Meer werk zien?
Hier zijn nog drie cases die interessant zijn om te ontdekken.