Dove (Unilever)

lekker in de wedstrijd

De vraag

Ontwikkel voor Dove en Andrélon een creatief concept dat merk-waardig inhaakt op het vrouwenvoetbal. De campagne zal draaien in en rondom de winkels van Kruidvat en haar owned media tijdens het EK Vrouwen 2022.

Het concept

Wie tijd en aandacht aan zichzelf besteedt, zit lekkerder in haar vel. Dat weet de gemiddelde OranjeLeeuwin als geen ander. Nu de rest van Nederland nog! Kika van Es en Shanice van de Sanden gaven het goede voorbeeld en deelden via diverse middelen hun uitgebreide beauty routine. Dit haakje stelde ons in staat het complete Dove assortiment onder de aandacht te brengen in combinatie met aanbiedingen en diverse prijzen. Finally verzorgde naast het concept ook de fotoshoot op de KNVB-campus, de opmaak van de campagnbeelden en de invulling van de social campagne.

De uitwerking

De campagne loopt vier weken en bestaat uit twee fases. Hoewel de thematiek hetzelfde blijft, wisselen de activatie-elementen en Leeuwinnen elkaar af. In de eerste fase ontvangen consument een gratis Bookchoice abonnement, met nadruk op het boek ‘Meisjesdromen’. In de tweede fase maak je onder andere kans op een badkamer make-over. Garant voor nog meer plezier van een uitgebreide beauty routine. Zo drijven we op thematische wijze conversie, wat bijdraagt aan een directe verhoging van de verkoop van Dove en Andrélon producten.