Coca-Cola

zet smaak
op de kaart

De vraag

Ontwikkel een concept voor horeca-activaties, gericht op horecaondernemers, -personeel en consumenten. Hierin dient het full assortiment Coke Zero Flavours, Fuze Tea Flavours en Royal Bliss een prominente positie te verkrijgen. Uiteindelijke doelen zijn het laten listen en verhogen van de rotatie van het genoemde assortiment in 2022, het enthousiasmeren van het horecapersoneel én uiteraard het verleiden van de consument.

Het concept

Onze strategie was om ons met een overkoepelende boodschap te richten tot de drie doelgroepen. Kijkend naar het assortiment is er één grote gemene deler en dat is ‘smaak. Dit is dan ook de drager van het concept ‘Zet smaak op de kaart’. Onderzoeksdata onderschrijft de groeiende vraag bij consumenten naar verschillende smaken voor ieder moment. Met deze overkoepelende boodschap geven we invulling aan die behoefte en kunnen we hem tevens interpreteren als een advies. Ja, CCEP zet smaak op de kaart door middel van een rijk- en smaakvol assortiment. Én ja, we adviseren alle horecaondernemers hetzelfde te doen door ze te listen. Samen zetten we smaak op de kaart!

De uitwerking

Onder de paraplu van ‘Zet smaak op de kaart’ zijn tal van doelgroep- en productspecifieke acties en activaties opgezet. Hiermee inspireren en overtuigen we de ondernemers. Denk hierbij aan tailor made hardware, branded content, POS materialen, promoties, selling stories, campagnes, sales- en personeelsactivaties. Het personeel informeren én activeren we door ze de juiste handvatten te bieden en ze te belonen voor hun (extra) inzet met aantrekkelijke incentives. Consumenten verleiden we tot conversie door ze goede en smaakvolle producten te bieden. In contact te laten zijn met goed getraind personeel. Ze extra smaaksensaties te laten ervaren en middels gamification of andere digital experiences in aanraking te laten komen met het smaakvolle assortiment van CCEP.

Het resultaat? Dat ‘Zet smaak op de kaart’ door iedereen binnen CCEP is omarmt. Dat alle horeca outlets inmiddels van het bestaan van ‘Zet smaak op de kaart’ weten en de eerste flavours listen. Dat personeel deelneemt aan extra trainingen en activaties om kans te maken op te gekke prijzen… én dat de consument de smaken van Coke Zero, Fanta no sugar en Fuze Tea kan bestellen.