Coca-Cola

samen in gesprek

De vraag

Coca-Cola Nederland heeft stevige ambities als het gaat om duurzaamheid. Jaarlijks organiseren zij het OPEN event om in dialoog te gaan met klanten, experts, NGO’s en anderen over belangrijke thema’s. Er wordt gesproken over onder andere verpakkingen, gezondheid, klimaatverandering en diversiteit & inclusiviteit. We zijn vanaf de eerste editie betrokken bij de ontwikkeling van de huisstijl van OPEN en de doorvertaling naar diverse middelen voor zowel offline als online gebruik.

Het concept

De voorjaarseditie van 2021 vroeg om een andere aanpak vanwege COVID-19 en het daarom digitale karakter. In de maand maart zijn er 4 digitale sessies georganiseerd over verschillende duurzaamheidstopics, live gestreamd vanuit BlueCity in Rotterdam. We hebben de OPEN huisstijl voor deze editie social proof gemaakt. Zo transparant mogelijk en open kaart, waarbij de maatschappelijke ambities op een luchtige, leuke en toegankelijke manier overgebracht worden.

De uitwerking

We hebben de OPEN stijl doorvertaald naar diverse online middelen. Zo hebben we de assets vormgegeven om het online platform aan te kleden, diverse presentatie formats ontwikkeld voor de sprekers, video content ontwikkeld en bumpers voor de livestream gemaakt.