Coca-Cola

all you need is real magic

De vraag

Jaarlijks organiseren Coca-Cola Nederland en Europacific Partners een landelijke kick-off voor alle medewerkers. Kort gezegd: een spektakel om het jaar mee af te sluiten én te enthousiasmeren voor het komende jaar. Vanwege de fysieke beperkingen door de aangescherpte coronamaatregelen eind 2021, kregen wij de vraag een alternatief evenement te bedenken, produceren en begeleiden.

Het concept

Kerst, merkliefde en warmte? Say no more! Niemand mag met kerst alleen zijn en verbondenheid staat centraal. We kozen er daarom voor het bestaande tv-format ‘All You Need Is Love Kerstspecial’ om te toveren tot een passend concept. Deze keuze was gebaseerd op het type content, de tijd van het jaar, de doelstellingen en de korte doorlooptijd van drie weken. ‘All You Need Is Love Kerstspecial’ werd een ware kerstshow, gebaseerd op het door Coca-Cola wereldwijd geïntroduceerde Real Magic-concept.

De uitwerking

Een onvergetelijke online show van twee uur, gepresenteerd door imitator Ricardo Ras. Hij opereerde als dr. Magic onder het motto ‘All You Need Is Real Magic’. Daarnaast verzorgden wij de invulling van het programma, de productie en de begeleiding.

We brachten, met een busreis door Nederland, brandmanagers bij elkaar met hun favoriete merken. Zo bezochten we onder andere de Johan Cruijff ArenA en de Ziggo Dome voor Coca-Cola, de Efteling voor Fanta en de KNVB Campus voor Aquarius. Korte interviews met verschillende teams van Coca-Cola gaven een sneak preview in de ontwikkelingen en plannen voor het volgende jaar. De heuse liefdesverklaringen werden vervangen voor beste wensen en complimentjes, ingezonden door medewerkers voor collega’s. Om het verhaal rond te maken speelde The Tour een unplugged medley van het nummer ‘God Only Knows’.