Avojoy

dé kwaliteits avocado

De vraag

Sinds de lancering in 2020 heeft Avojoy zich gepositioneerd als premium merk van avocado’s. Het heeft de avocado markt opgeschud. Nu is het tijd om te vestigen en een sterke maar vooral vaste positie verkrijgen in de markt. Om deze positie te verkrijgen werd ons gevraagd een plan op te stellen voor het creëren van naamsbekendheid en het benaderen van kwalitatieve leads.

Het concept

Kun je een avocadomerk, zoals dat de afgelopen jaren voor koffie en bier is gedaan, als een premium product positioneren? Zeker. Want je kunt appels niet met peren vergelijken – en avocado’s niet met Avojoy. Ze zijn misschien nog niet de grootste, maar wel de beste. Zo kwamen we tot de campagneboodschap ‘Kies de kwaliteitsavocado waar pit in zit’.

De uitwerking

De uitdagende doelgroep formulering vroeg naast hypertargeting om een laagdrempelige funnel. Daarom ontwikkelden we een gefaseerde LinkedIn campagne. In nauwe samenwerking met de mediaspecialist werden onder andere category managers, managing partners en inkopers van supermarkten, flitsbezorgers, groothandels en restaurants nauwkeurig bereikt. In de eerste fase werd volledig ingezet op zichtbaarheid. De tweede fase zette de target group aan het denken door het verschil tussen Avojoy en een doorsnee avocado bloot te leggen. En tot slot werden er in de derde fase concrete leads verzameld aan de hand van een proeforder. Het succes van de campagne uitte zich niet in kwantiteit, maar kwaliteit. De leads bleken zo waardevol te zijn, dat de campagne binnenkort een vervolg krijgt. Kortom; een construct waar pit in zit. That’s all we avo wanted!